Skobrák Máté

Skobrák Máté

osztálytanító
2. osztály

Diplomát az ELTE tanítóképző karán szereztem, magyar nyelv és irodalom műveltségi területen. Ezt követően egy alapítványi iskolában kezdtem dolgozni mint pedagógiai asszisztens, ami remek lehetőséget teremtett arra, hogy bepillantást nyerjek tapasztalt és az alternatív módszerek, munkaformák iránt elkötelezett pedagógusok munkájába. Ez az időszak viszont csak rövid ideig tartott, mivel fél év múlva egy másodikos osztály osztálytanítója lettem, egy kollégámmal karöltve. Azonban amikor az osztályunk befejezte elemista pályafutását, másfajta szemlélet után kezdtem érdeklődni.

A Waldorf-pedagógiával még az egyetemen ismerkedtem meg, azonban néhány év kellett ahhoz, hogy újra felfedezzem magamnak, és rájöjjek, hogy ez az alternatíva az, amely a legegészségesebb fejlődést biztosítja a gyermekek számára. Amióta csatlakoztam a Zuglói Waldorf Iskola lelkes csapatához, csak még inkább megerősödtem ebben. 

Mai rohanó világunkban – hogy egy ilyen közhelyessé vált kifejezéssel éljek – egyre inkább felértékelődik az a fajta tudatosság, amelyet a Waldorf-pedagógia kínál, illetve megkövetel a szülőktől, pedagógusoktól. Ugyanis egészséges gyerekeket azáltal fogunk tudni nevelni, hogy biztosítjuk számukra a biztonságot nyújtó kereteket, ritmust, és következetes módon, az életkori sajátosságoknak megfelelő tevékenységekkel, érzelmi és szellemi táplálékokkal látjuk el őket nap mint nap.