Pedagógiai tanulmányaimat az Eszterházy Károly Főiskolán és a Pécsi Tudományegyetemen végeztem. Tanári pályám kezdetén, 15 évvel ezelőtt, sajátos nevelési igényű és hiperaktív gyerekekkel foglalkoztam. Közöttük töltöttem el 5 évet, ahol sok élményt, örömöt, tapasztalatot szerezhettem. Innen egy belvárosi általános iskolába vezetett utam, ahol két osztályt kísérhettem útján alsó tagozaton, 1-4. osztályos korukig. Ugyanitt az 5-8. osztályosoknak tanítottam történelmet. Ebben az időszakban kerültem közelebb a Waldorf-pedagógiához. Igyekeztem tanításom során beépíteni minél több Waldorf-módszert. Érdeklődésem egyre inkább efelé a pedagógia irányzat felé fordult, aminek következményeképpen, beiratkoztam az ELTE BGGYK Waldorf-osztálytanítói továbbképzésére, ahol most kezdem meg az utolsó előtti félévemet.

A Waldorf-pedagógia számomra a szabadságot jelenti, ahol minden gyermek felismerheti saját lehetőségeit. Nagyon fontos számomra, hogy az oktatás-nevelés során egyenlő módon és mértékben fejlesszem a gyermek intellektuális, érzelmi és a cselekvésben megnyilvánuló gyakorlati készségeit.

Szabadidőm minden percét igyekszem a természetben eltölteni, szeretete kisgyermekkorom óta elkísér. A túrázás a szenvedélyem, Magyarország tájait járom be, amikor csak tehetem.

Jelenleg a Zuglói Waldorf Iskola mindennapjaival ismerkedek és lelkesen készülök a szeptemberben induló első osztályos feladatokra.

Vitáris Emese